Verhoog de relevantie van je aandacht met 530%

De kansen van het op maat informeren, activeren en motiveren

Recente ervaringen laten zien dat e-mailings naar werkzoekenden, die verstuurd worden op basis van een combinatie van persoonlijke kenmerken, significant beter scoren dan e-mailings waar dit niet het geval is.

In de gevallen waar de e-mailings verstuurd worden naar aanleiding van een combinatie van persoonlijke kenmerken, neemt het % age van geklikte links van 2.27% naar 14.29% toe ten opzichte van ‘algemene’ e-mailings.

Inspelen op relevante behoeftes

Want het is niet moeilijk om je voor te stellen dat bv. opvoeding, (het ontbreken van) een breed sociaal netwerk, empowerment en het omgaan met een krap budget, een aantal thema’s zijn die aansluiten bij de leefwereld van alleenstaande moeders. En dat dit minder relevante thema’s zijn voor mannen van 25 jaar.

Door inzicht in behoeften (digitale) persoonlijke aandacht geven.

Want weet je wie aan het profiel van alleenstaande vrouw voldoen, kun je specifiek hen tips & tricks geven over hoe om te gaan met een krap budget en activeren naar bv. de Tafel van Een (netwerk & empowerment) en de Volksuniversiteit (netwerk).

Om je een beter beeld van deze specifieke behoeften te vormen en zodoende daarbij de juiste toonzetting te gebruiken en relevante thema’s aan te kunnen snijden, helpt het om met persona’s te werken. Dit doen wij door meerdere kenmerken van mensen in beeld te brengen. De combinatie van deze kenmerken stelt ons vervolgens in staat om een persona te creëren.

Hoe je met maar 3 kenmerken een persona maakt

We illustreren dit aan de hand van een werkelijke situatie. In een aselecte steekproef bevinden zich in totaal 536 mensen (233 man, 305 vrouw).

Met deze data laat het zich moeilijk raden met welke specifieke uitdagingen deze mensen te kampen hebben, of welke kansen er voor deze doelgroepen liggen.

Alleenstaande moeder

Op het moment dat wij (uit bestaande systemen als 8TING, GWS, WBS/Sonar) extra kenmerken over deze groepen verzamelen, wordt dit beeld al snel anders. Want voegen wij aan de verzameling van kenmerken ‘vrouw’, ‘alleenstaand’ & ‘kind’ toe, hebben we genoeg informatie om ons een goed beeld van het persona ‘alleenstaande vrouw’ te vormen.

Met maar liefst 19% mensen in de populatie die aan de combinatie van deze kenmerken voldoen (dus alleenstaande moeder zijn) loont het zich om de stap te zetten om je te verdiepen in hoe je deze mensen aandacht op maat kunt geven. Met meer mogelijkheden tot digitale persoonlijke aandacht als gevolg. En een significante verhoging in de interactie met de werkzoekende als resultaat.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s