Uit de bijstand met persoonlijke digitale aandacht

Gemeentes lopen financieel leeg op de kosten die bijstand met zich meebrengt om niet te spreken over het effect: een troosteloos perspectief voor vaders, moeders en kinderen die hierdoor getroffen worden.

Bijstand is niet meer te betalen en het is vijf voor twaalf

Momenteel zijn 800.000 mensen afhankelijk van een uitkering op het sociale minimum. 1 op de 15 mensen in de bijstand krijgt al 15 jaar een uitkering. Er zijn in de afgelopen 24 maanden meer dan 23.000 statushouders in Nederland gekomen, waarvan zonder gerichte acties, over enkele jaren 90% ook in de bijstand zal komen.

Het is vijf voor twaalf terwijl er steeds minder geld is voor de aanpak van werkeloosheid. Elke gemeente in Nederland heeft hier mee te maken. Om over eenzame ouderen, de inburgering van vluchtelingen en andere sociale vraagstukken nog maar te zwijgen. Dat moet en kan anders. Persoonlijke (digitale) aandacht is ons antwoord.

Sociale-digitale-innovatie

Sociale domein loopt flink achter bij het schaalbaar centraal stellen van de klant

Waar in de commerciële sector de inzet van technologie en digitale middelen al meer dan 20 jaar inzet om klanten centraal te stellen, loopt het sociale domein hierin helaas nog sterk achter. Ervaren professionals uit de IT, Digitale Strategie, Psychologie, Marketingcommunicatie en het Sociale Domein sloegen daarom in 2015 de handen ineen. Het 8TING programma werd ontwikkeld. Met dit programma wordt door middel van de laatste web-technologie inzichtelijk gemaakt wie welke aandacht nodig heeft. En met deze kennis kan door middel het toepassen van dezelfde web-technologie aandacht op maat gegeven worden. Om zo met persoonlijke (digitale) aandacht, mensen in beweging te krijgen.

Sociale digitale innovatie als revolutie in het sociale domein

Wij geloven dat digitale persoonlijke aandacht loont. 8TING wil beweging in het sociale domein veroorzaken via ‘sociale digitale innovatie’. Een beweging die door het delen van visie, kennis, maar ook ervaringen uit de praktijk de adoptie van de inzet van digitale middelen versnelt. Zodat meer mensen in beweging kunnen komen en weer mee kunnen doen in de maatschappij. Dat ze de erkenning krijgen die ze verdienen. Gezien worden is een basisbehoefte van de mens. Uit deze drive is 8TING ontstaan.

Helaas zijn we nog uniek

Als je mensen ziet, komen ze in beweging. Het probleem is momenteel echter nog te vaak dat er simpelweg geen overzicht, tijd en geld is om iedereen de aandacht te geven die hij/zij verdient en nodig heeft. Werkzoekenden voelen zich vaak een nummer. Omdat de schaalbaarheid van aandacht ontbreekt, hebben werkcoaches bij gemeentes een enorme caseload. Wij willen die kloof dichten door kennis en techniek uit de commerciële wereld in te zetten binnen het sociale domein. Helaas zijn we hierin nog uniek. Dit moet anders.

Ik ben Wouter Klunder. Met veel plezier deel ik mijn kennis over het gebruik van technologie om mensen door middel van schaalbare persoonlijke aandacht in beweging te krijgen en het sociale domein te veranderen. Wordt vervolgd!

Volgende week: ” hogere uitstroom naar werk met persoonlijke digitale aandacht.”

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s